Veganská pizza


Pizza, asi jedno z nejoblíbenějších jídel poslední doby, ani já jsem se nechtěla vzdát představy, že bych si nedala dobrou veganskou pizzu. Jenže veganské sýry, které jsem ochutnala za moc nestály. Jeden byl jak umělá hmota bez chuti a druhý na tom byl podobně, akorát  byl  trochu nakyslý, navíc mě odrazuje i cena, tak jsem to zkusila s klasickým uzeným tofu, a úspěšně.


Recept na 2 velké pizzy:
Těsto:
500 g hladké mouky
1 kostku droždí
2 lžíce oleje
1 lžička soli
250 - 275 ml vlažné vody
Vypracujeme těsto, které necháme asi 30 minut kynout, pak jej rozdělíme na 2 části a vytvarujeme podle nádob na pečení (v mém případě plechy vyložené pečícím papírem).

Rajčatová omáčka:
2 větší rajské protlaky (+ voda na naředění do konzistence passaty)nebo 1 rajčatová passata
sůl
pepř
oregano
bazalka

Na pizzu lze dát mnoho věcí:
V té mé byl: česnek (na plátky), cibule, čerstvá rajčata, žampiony, olivy a 1 a ½ balení uzeného tofu (od firmy Veto)
dál můžete použít: kukuřici, beraní rohy, papriku, sušená rajčata, chilli papričky, brokolici, různé druhy hub, artyčoky, cuketu, listový špenát …

Takto připravenou pizzu dáme do vyhřáté trouby na 220°C a pečeme cca 15 minut, po této době jsem přidala nastrouhané tofu (kdyby se tofu přidalo hned na začátku, moc by se vysušilo) a dopečeme dozlatova.
Budu ráda pokud se podělíte o vlastní zkušenosti s veganskými sýry.

FitBlogies

Ahoj, jmenuji se Petra. Mám tak trochu jiný pohled na svět a snažím se i v těžkých situacích zachovat úsměv a optimismus. A co pro mě znamená být fit? Je to nejen cvičení, strava a péče o tělo celkově, ale i ta duševní stránka, kdy je člověk sám se sebou vyrovnaný. Pokud by vás cokoliv zajímalo napište mi na mail: hawlovapetra@seznam.cz

3 komentáře :

  1. Ahoj. V zdravej výžive kupujem Veganline. Mne chuti.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj. V zdravej výžive kupujem Veganline. Mne chuti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj :), tak to je fajn, že někomu chutnají :). Nedávno jsem zase nějaký zkusila (s příchutí čedaru) a zas mi po delší době kousání vadila, taková zvláštní pachuť. Asi jsem moc vybíravá :D.

      Vymazat