Výroba parfému




Parfém, vůně, která v nás dokáže vyvolat různé pocity, připomenout blízké osoby nebo vzpomínku na nějaký zážitek. Při výběru se rozhodujeme, jaký nám nejvíce voní a tím vlastně odkrýváme kousek sebe... zkusila jsem tedy vyrobit svůj vlastní. 
Parfém je směs (i stovek druhů) éterických olejů a dalších aromatických látek v alkoholu. Dělí se podle obsahu vonné složky, nejznámější jsou parfém (15 - 40 %), parfémová voda (12 - 15 %), toaletní voda (6 - 12 %) a  kolínská voda (4 - 6 %). 
Každý parfém se skládá ze tří částí, podle toho jaké vůně se uvolňují. První je hlava parfému, tedy to co ucítíme jako první. Další částí je srdce, jde o střední tóny, které se uvolňují po odeznění hlavy a poslední částí je základ, vůně které se uvolňují nejpomaleji a mají i nejdelší dobu uvolňování.
Jako začátečník jsem si pomohla tím, že jsem si našla svůj oblíbený parfém. Byly u něj uvedeny základní vůně pro hlavu, srdce i základ. To byl můj odrazový můstek pro experimentování. 


Nakoupila jsem éterické oleje a kosmetický líh, který je "znehodnocený" pro konzumaci bitrexem, tudíž neovlivní vůni samotného lihu. Na kousky papíru jsem nakapala jednotlivé oleje (jelikož v lahvičce je vůně až moc intenzivní) a podle vůně vybrala ty, které mi nejvíce seděly (ostatní využiji do mýdel, mastí nebo balzámů) a zkoušela různé poměry vůní. Začínala jsem s jednou kapkou éterického oleje a popřípadě postupně přidávala další, abych "nevyplácala" celou lahvičku a pak zjistila, že se mi výsledná vůně vůbec nelíbí.

A má výsledná vůně je tato (na 13 ml lahvičku):

3 kapky jasmínu
4 kapky černé orchideje
2 kapky ambry (směs bergamotu, citronu, koření, fíkových listů a vzácných dřev                                                          dnes už se většina ambry vyrábí synteticky)
5 kapek santalového dřeva
5 kapek dragonsblood (směs pačuli, vanilky, růže, pomeranče a jasmínu)
1 kapka grepu

Jde o poměr olejů, který jsem posléze vynásobila 5, abych se dostala přibližně na koncentraci parfému, a zbytek jsem doplnila kosmetickým lihem (96 %).
Výsledná vůně mě velice mile překvapila a hned jsem si ji zamilovala.
Éterické oleje a obaly jsem nakoupila na ekokoze a kosmetický líh zde.


U focení jsem měla i jednu malou zvědavou asistentku :)

Už si někdo z vás zkoušel vyrobit svůj parfém?   

FitBlogies

Ahoj, jmenuji se Petra. Mám tak trochu jiný pohled na svět a snažím se i v těžkých situacích zachovat úsměv a optimismus. A co pro mě znamená být fit? Je to nejen cvičení, strava a péče o tělo celkově, ale i ta duševní stránka, kdy je člověk sám se sebou vyrovnaný. Pokud by vás cokoliv zajímalo napište mi na mail: hawlovapetra@seznam.cz

Žádné komentáře :

Okomentovat