Výroba TRX


Total-body resistance exercise neboli cviky pro zatížení celého těla, tak zní definice z oficiálních stránek. Podle mě je to velice užitečná cvičební pomůcka. Posiluje snad všechny části těla a především zapojuje tzv. core, akorát ta cena za originální TRX systém... 
Existují také padělané, pod jiným názvem prodávané a doma vyrobené závěsné systémy, tak jsem je taky zkusila doma vyrobit. V podstatě by stačilo obyčejné lano na konci s oky, ale proč nevyužít šicí stroj co mám doma.
U klasických TRX se nastavuje délka pomocí brzdy na popruhu. Trochu jsem to upravila a místo brzdy udělala očka, do kterých se držadla uchytí karabinami.


Na výrobu je potřeba:

cca 8 m popruhu (použila jsem se šířkou 16 mm)
1 větší karabinu (rozměr např.: 10x100 mm)
2 menší karabiny (rozměr např.: 8x80 mm)
1 svařovaný kroužek (rozměr např.: 10x100 mm) nebo lze použít větší karabinu
2 svařované polokroužky (rozměr např.: 4 mm průměr oceli)
2 kusy plastové trubky (třeba vodovodní, každá 15 cm)
nit a šicí stroj

Délky uvedené ve schématu jsou orientační, každý si je může přizpůsobit svým potřebám. Popruhy i ostatní prvky jsem vybírala tak, aby unesly nejen statickou zátěž, ale snesly i trhnutí, takže například popruh má nosnost 360 kg.

Nejprve si popruh rozstříháme na jednotlivé díly: 
1. část: 1 m (2x 50 cm, popruh je dvojitý), 
2. část: 3,6 m (2x 130 cm + 2x 50 cm), 15 cm
3. část: 2x 80 cm a 2x 60cm. 
Všechny konce zatavíme, aby se nerozplétaly, a zatavíme také konce trubek, aby neměly ostré hrany.

Poté protáhneme popruh pro 1. část svařovaným kroužkem a konce překryjeme přes sebe (cca 5 cm) a pevně sešijeme a pak na několika místech popruhy přešijeme, aby vznikly oka pro nastavování délky. Oka se dají využít i při uchycení do dveří (oko se vycpe kusem látky či starým tričkem jako zábrana proklouznutí skrz dveře).


Dlouhý popruh pro 2. část na obou koncích přeložíme, tak aby nám zase vznikl dvojitý popruh pro vytvoření ok (délka cca 50 cm, oka jsem šila po 7 cm) a konec popruhu nad oky k sobě opět pevně sešijeme. 
Tento popruh provlékneme svařovaným kroužkem, tak aby byl kroužek přesně v půlce, a teď využijeme 15 cm kus popruhu, který přišijeme ke 2. části v blízkosti kroužku (popruh při cvičení nebo klouzat do stran).



Poslední 3. částí jsou držadla. Vezmeme si 80 cm kus popruhu, provlečeme jím polokroužek, který přesně v půlce zašijeme (opět aby držadla neprokluzovala). Takto připravený 80 cm popruh společně se 60 cm, provlékneme plastovou trubkou a překryjeme konce 60 cm popruhu přes sebe (cca 5 cm) a pevně sešijeme. To samé uděláme i s 80 cm popruhem. 
Tento postup zopakujeme ještě jednou a vzniknou nám dvě držadla, do kterých u polokroužků provlékneme karabiny, které opět slouží k upravení délky TRX.



Tyto TRX mě vyšly na cca 120,- korun, když nepočítám plastové trubky pro držadla, které jsem našla doma. Výroba trvala asi hodinku, teď už zbývá je jen vyzkoušet.


FitBlogies

Ahoj, jmenuji se Petra. Mám tak trochu jiný pohled na svět a snažím se i v těžkých situacích zachovat úsměv a optimismus. A co pro mě znamená být fit? Je to nejen cvičení, strava a péče o tělo celkově, ale i ta duševní stránka, kdy je člověk sám se sebou vyrovnaný. Pokud by vás cokoliv zajímalo napište mi na mail: hawlovapetra@seznam.cz

2 komentáře :

  1. Skvělé, taky jsem už přemýšlela o výrobě TRX, jen je bohužel nemáme kam doma dát (do starých, dřevených dveří bohužel nemůžu vrtat :-(

    OdpovědětVymazat
  2. Však TRX se nemusí vrtat do dveří, jen se to zasekne do dveří, do jednoho toho oka na konci(v 1. části) dám srolované ponožky, zavřu TRX do dveří a cvičim :).

    OdpovědětVymazat