Čínská pikantní polévka s tofu


Do čínských restaurací jsem chodila celkem ráda. Po přechodu na veganství mi však došlo, že si toho v takové restauraci už moc nevyberu (a vlastně ve většině restaurací). Naštěstí jsem nesmutnila moc dlouho a pustila se do vlastní pikantní polévky.

Čínská pikantní polévka:
  1 balení tofu natural
  2 l zeleninového vývaru
  2 mrkve
  ¼ malé hlávky bílého zelí
  2 cm kousek zázvoru
  2-3 lžičky chilli omáčky nebo 1 chilli paprička
  několik hub Shiitake nebo Jidášova ucha 
  3–5 lžic sójové omáčky
  2–3 lžíce octu (kvasného lihového)
  2 lžíce kukuřičného škrobu
  sůl, pepř



Tofu nakrájíme na kostičky. Houby většinou seženeme sušené, takže je předem namočíme (já jsem je vynechala). Zeleninu, namočené houby a zázvor nakrájíme nebo nasekáme v mixéru na malé kousky. Kousky tofu, zeleniny se zázvorem a hub dáme vařit do zeleninového vývaru. Recept na zeleninový vývar najdete tady. Polévku vaříme cca 10 minut. Dochutíme chilli pastou nebo papričkou nakrájenou také na malé kousky, sójovou omáčkou, octem, popřípadě solí a pepřem. Nakonec rozmícháme 2 lžíce kukuřičného škrobu v troše vody pro zahuštění polévky.

Máte rádi tak trochu jiné polévky?

FitBlogies

Ahoj, jmenuji se Petra. Mám tak trochu jiný pohled na svět a snažím se i v těžkých situacích zachovat úsměv a optimismus. A co pro mě znamená být fit? Je to nejen cvičení, strava a péče o tělo celkově, ale i ta duševní stránka, kdy je člověk sám se sebou vyrovnaný. Pokud by vás cokoliv zajímalo napište mi na mail: hawlovapetra@seznam.cz

2 komentáře :

  1. Vsetky receptiky sa m velmi paci,aj tie ranajkove kase.Tu cinsku pikantnu polievku buduci tyzden si uvarim,len tofu musim kupit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji a ať Vám polévka chutná. :)

      Vymazat