Šípky a smoothie


Od září do října můžeme na loukách a kolem cest sbírat šípky. I když jejich sběr vyžaduje občasné překonání bolesti, při zapíchnutí trnu do ruky. Na oplátku jsou odměnou krásně voňavé ruce po šípcích.
Je známo, že šípky obsahují velké množství vitamínu C, to však platí hlavně pro čerstvé nepřezrálé plody (v takovém případě může být množství vitamínu C v plodu až 1%). Sušením a dalším zpracováním obsah vitamínu C významně klesá (o 45 až 90%). V šípcích však najdeme i další vitamíny jako B1, B2, B3, A a K. Při problémech s dásněmi či paradentózou je šípek skvělým přírodním pomocníkem, díky obsahu vápníku a rutinu.
Šípky asi jako většina lidí suším a pak je používám na přípravu čaje. Letos mě však napadlo velice jednoduché smoothie, právě z čerstvých šípků, takže jde o vitamínovou bombu.

Banánové smoothie se šípky:
  1 banán
  hrst čerstvých šípků
  2 dcl rostlinného mléka

S trochou dávky trpělivosti zbavíme šípky semínek s chloupky, přece jen právě ty chloupky mohou někomu dělat problémy. Přidáme na kousky nakrájený banán a spolu s rostlinným mlékem vše důkladně promixujeme. A je hotovo.


U focení většinou nejsem sama, tentokrát u něj byl můj přítel. :)

Sbíráte šípky? A jak je dále zpracováváte?

Zdroje: Wikipedie a herbář.

FitBlogies

Ahoj, jmenuji se Petra. Mám tak trochu jiný pohled na svět a snažím se i v těžkých situacích zachovat úsměv a optimismus. A co pro mě znamená být fit? Je to nejen cvičení, strava a péče o tělo celkově, ale i ta duševní stránka, kdy je člověk sám se sebou vyrovnaný. Pokud by vás cokoliv zajímalo napište mi na mail: hawlovapetra@seznam.cz

2 komentáře :

  1. Zrovna dnes jsem taky zpracovávala šípky a potřebovala jsem recept co s nimi začerstva :-D Ještě jdu na sběr v sobotu, tak to vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že jsem tě inspirovala :D

      Vymazat