Kakaové muffiny s kokosovým krémem



Od mala jsem milovala moučníky, a čím víc kakaa tím lépe, takže třeba mramorování v mé bábovce se hledá velice špatně, i když se o mramorovou bábovku má jednat :). Udělala jsem tedy něco jako její "zmenšenou verzi", které se tak krásně říká muffin a jelikož jsem doma měla i plechovku kokosového mléka, krém na sebe nenechal dlouho čekat.


Kakaové muffiny s kokosovým krémem:
Muffiny (10 ks, hrnek o objemu 300 ml)
  1 hrnek polohrubé mouky
  1/2 hrnku cukru
  2 lžíce holandského kakaa
  1 lžíce bramborového škrobu
  1 lžička kypřícího prášku do pečiva
  1/2 lžičky jedlé sody
  špetka skořice
  3/4 hrnku rostlinného mléka
  100 ml oleje

Kokosový krém (na 10 muffinů)
  150 g tuhé části kokosového mléka (cca z 1 plechovky)
  50 g rostlinného "másla"
  2-3 lžíce moučkového cukru




Na muffiny smícháme všechny sypké suroviny, ke kterým následně přidáme olej a rostlinné mléko. Těsto rozdělíme do formiček, nebo formy na muffiny a pečeme cca 30 minut na 200°C.
Na krém potřebujeme plechovku kokosového mléka, které bylo nejlépe přes noc v lednici, aby se oddělila tuhá část kokosového mléka od tekutiny. Tuhou část kokosového mléka dáme do mísy a necháme ji alespoň hodinku při pokojové teplotě a poté vyšleháme s tukem (který má pokojovou teplotu) a cukrem, pokud by byl krém příliš řídký, necháme jej před zdobením lehce zchladnout v lednici. Občas se stane, že se krém srazí (jako se to stalo mě), potom jej stačí lehce nahřát nad vodní parou. Krém by se mohl někomu hodit třeba i do vánočního cukroví.

Jaké jsou vaše oblíbené muffiny?

FitBlogies

Ahoj, jmenuji se Petra. Mám tak trochu jiný pohled na svět a snažím se i v těžkých situacích zachovat úsměv a optimismus. A co pro mě znamená být fit? Je to nejen cvičení, strava a péče o tělo celkově, ale i ta duševní stránka, kdy je člověk sám se sebou vyrovnaný. Pokud by vás cokoliv zajímalo napište mi na mail: hawlovapetra@seznam.cz

Žádné komentáře :

Okomentovat