Proč jsem vegan?


Nikdy jsem maso moc nemusela, ale před rokem mi začalo více vrtat hlavou, proč někdo, kdo nemá alergie, vynechává určité potraviny ze svého jídelníčku. Možná je za změnou v mém myšlení jóga, která je něco víc než jen cvičení.
Jógu jsem sice znala už dříve, ale cítila jsem, že ještě nebyl ten správný čas s ní začít. Právě před rokem jsem poznala ashtanga jógu, učarovala mi tím, že spojuje ohebnost i sílu a to nejen těla. A to byl ten čas, kdy jsem chtěla zkusit vegetariánství. Věděla jsem, že chov zvířat v dnešní době, už není, co to bývalo třeba za první republiky, ale jak moc je zacházení se zvířaty kruté se ke mně dostalo právě v tu dobu. Když zhlédnete nějaké video s tímto tématem, tak už se na talíř s kusem masa díváte trochu jinak...
Tak začala moje cesta. Musím přiznat, že zkoušet nové věci, o které se zajímám, mě baví. A proto hledání alternativ k masu, bylo tak trochu malé, ale příjemné dobrodružství. Nechtěla jsem pouze maso vyřadit, ale najít jiný zdroj bílkovin, navíc pokud člověk cvičí, o to více ho to zajímá. Luštěniny jsem sice znala, ale překvapilo mě kolik je jiných možností... Bílkoviny ve stravě vegana opravdu nejsou vůbec žádný problém, jak si velmi mnoho lidí myslí.
S tímto objevováním se ke mně po pár měsících dostalo video o mléčném průmyslu. A tak se z vegetariána stal ze dne na den vegan. Od té doby sdílím názor, že člověk nemusí pít mateřské mléko jiných druhů v žádné podobě. Jelikož to, co se děje za "oponou", by snad žádná lidská matka se svým dítětem nedopustila.
Kromě těch ponurých částí, kterými si nejen vegan projde, jsou tu i ty krásné momenty. Zjistila jsem, jak jsou i domácí zvířata chytrá a každé je osobnost, stejně jako pes či kočka. Spoustu lidí se snaží zvířatům i těm z velkochovů pomoci. Poznala jsem tolik nových chutí, ne vždy mi vše chutnalo, ale pořád je co objevovat. Těším se, kam mě má cesta životem ještě zavede.



Nikomu však nechci vnucovat svůj pohled na život, je to rozhodnutí každého z nás. Každý máme svůj úkol v tomto životě. Byla bych jen ráda, kdyby ostatní respektovali moji volbu, tak jako to udělal můj přítel nebo moje mamka.
A také bych byla ráda, kdyby si lidé více uvědomovali, jaká je opravdová cena takových potravin a nezavírali před tím oči. Naštěstí už se o to spousta lidí zajímá a snaží se koupit tyto potraviny odjinud, za to jim děkuji. Snad se jednou podaří, že se k sobě i ke zvířatům budeme chovat s úctou...

FitBlogies

Ahoj, jmenuji se Petra. Mám tak trochu jiný pohled na svět a snažím se i v těžkých situacích zachovat úsměv a optimismus. A co pro mě znamená být fit? Je to nejen cvičení, strava a péče o tělo celkově, ale i ta duševní stránka, kdy je člověk sám se sebou vyrovnaný. Pokud by vás cokoliv zajímalo napište mi na mail: hawlovapetra@seznam.cz

Žádné komentáře :

Okomentovat