Veganská "vajíčková" pomazánka


Vajíčka jsou sice pro vegany pasé, ale náhrada je velice jednoduchá, díky Kala namak neboli černé soli. Tato sůl je vulkanického původu a právě sloučeniny síry jí dávají "vajíčkovou chuť". Kromě jiného napomáhá při plynatosti nebo pálení žáhy. Navíc obsahuje nižší množství sodíku, takže je vhodná i pro osoby s vysokým tlakem.

Veganská vajíčková pomazánka:
  2 balení tofu natural
  2 bílé části jarní cibulky nebo ¼ cibule
  2 lžíce plnotučné hořčice
  8 lžic oleje
  voda
  černá sůl
  3 kyselé okurky

Nakrájené tofu, jarní cibulku, hořčici a olej rozmixujeme, poté přidáme vodu, abychom docílili pomazánkové konzistence (použila jsem podobné množství jako oleje). Pomazánku dochutíme černou solí a na malé kousky nakrájenými okurkami.

Už jste ochutnali nějakou pomazánku s černou solí?

FitBlogies

Ahoj, jmenuji se Petra. Mám tak trochu jiný pohled na svět a snažím se i v těžkých situacích zachovat úsměv a optimismus. A co pro mě znamená být fit? Je to nejen cvičení, strava a péče o tělo celkově, ale i ta duševní stránka, kdy je člověk sám se sebou vyrovnaný. Pokud by vás cokoliv zajímalo napište mi na mail: hawlovapetra@seznam.cz

4 komentáře :

  1. Pomazánka vypadá moc dobře, jen se chci zeptat ohledně toho tofu - slyšela jsem, že by se nemělo konzumovat tepelně nezpracované. Co je na tom pravdy? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To slyším poprvé :), ale co jsem našla na internetu, tak je to jen z důvodu nevýrazné chuti. Každopádně při výrobě tofu se sojové boby vaří, takže to bude asi opravdu jen z důvodu chuti. Hezký večer :)

      Vymazat
    2. Super, děkuji moc za info :-) Já měla dojem, že jsem někde četla, že se snad tofu v tomhle stavu špatně tráví nebo něco takového.

      Vymazat
    3. Za info není zač, taky se ráda přiučím. Ohledně trávení u sebe zatím nic nepozoruji (ale jsem vegan necelý rok) a i kdyby myslím, že maso se tráví hůře :).

      Vymazat