Celozrnné rohlíčky


Bez rohlíčků to na Vánoce prostě nejde. Kromě klasických rohlíčků jsem letos experimentovala i s těmi z celozrnné mouky. Navíc jsem opražila lískové oříšky a rohlíčky dostaly nový šmrnc.

Celozrnné rohlíčky:
(cca 2 plechy)
  150 g celozrnné pšeničné mouky
  50 g lískových ořechů
  100 g veganského "másla"
  50 g moučkového cukru
  moučkový cukr + 1 vanilkový cukr na obalování



Ještě než se pustím do popisu receptu, mám pro vás jeden tip. Doporučuji nepoužívat kokosový olej na pečené cukroví. Letos jsem to zkusila a se syrovým těstem se opravdu špatně pracuje. Těsto má tendenci se neustále drolit (klasická hladká mouka je o něco lepší, ale i tak se těsto celkem drolí), při použití celozrnné mouky bylo velmi obtížné vytvarovat rohlíčky a to se považuju za celkem trpělivou osobu. Pravděpodobně to bude jeho strukturou a nízkým bodem tání.



Na sucho opražíme lískové oříšky, pokud mají slupku, tak se při pražení odlepí od oříšků a jde poté lehce odstranit. Opražené a vychladlé oříšky nameleme v mixéru (pokud máme už namleté oříšky, tak je jen lehce opražíme na pánvi). Smícháme všechny ingredience a hněteme, až nám vznikne těsto. Těsto můžeme (ale není to nutné) dát na pár hodin odpočinout do lednice. Z těsta pak tvarujeme rohlíčky, které pečeme při 200°C do lehce růžové barvy a ještě teplé je obalíme v moučkovém cukru provoněném vanilkovým luskem nebo vanilkovým cukrem.



Pečete cukroví z celozrnné mouky?


FitBlogies

Ahoj, jmenuji se Petra. Mám tak trochu jiný pohled na svět a snažím se i v těžkých situacích zachovat úsměv a optimismus. A co pro mě znamená být fit? Je to nejen cvičení, strava a péče o tělo celkově, ale i ta duševní stránka, kdy je člověk sám se sebou vyrovnaný. Pokud by vás cokoliv zajímalo napište mi na mail: hawlovapetra@seznam.cz

Žádné komentáře :

Okomentovat