Šumivky do vany


Letos jsem se rozhodla většinu dárků vyrobit. Kromě pleťového krému a voňavých mýdel jsou to šumivky do vany s mandlovým olejem. Vyrobený dárek dokáže potěšit stejně dobře jako ten koupený, v některých případech snad i více. Výroba šumivek je jednoduchá, navíc můžete zapojit i děti. Mandlový olej se velmi dobře vstřebává, je vhodný na suchou a popraskanou pokožku. A mohou jej používat i osoby s ekzémem, akné či podrážděnou pokožkou.

Šumivky do vany:
  (cca 18 kusů z formičky na led)
  200 g jedlé sody
  100 g kyseliny citrónové
  100 g bramborového škrobu
  4 lžičky mandlového oleje (lisovaného za studena, lze použít i jiný olej např.: kokosový)
  cca 4 lžičky vody nebo lze nahradit barvivem (např.: šťávou z červené řepy)
  cca 25 kapek esenciálního či vonného oleje


Poměr surovin na výrobu šumivek je 2:1:1 (soda : kyselina : škrob). Sypké suroviny smícháme v míse, přidáme olej (pokud používáte kokosový olej, nezapomeňte jej rozpustit, mandlový olej i vůně jsem zakoupila zde) a vůni. Poté postupně přidáme vodu nebo barvivo, abychom získali hmotu, která je ještě sypká ale po zmáčknutí v ruce si ponechá svůj tvar. Hmotu natlačíme do formiček (nejlepší jsou silikonové), necháme asi 30 minut zaschnout, vyklopíme z formiček a necháme ještě asi 2 hodiny doschnout.



Jako barvivo jsem použila řepnou šťávu, ta nám vytvoří růžové šumivky. Pro žlutou barvu lze použít vodu obarvenou kurkumou a pro zelenou barvu jsem rozdrtila pár tabletek chlorelly a zalila vodou.



Už jste někdy šumivky zkoušeli?

FitBlogies

Ahoj, jmenuji se Petra. Mám tak trochu jiný pohled na svět a snažím se i v těžkých situacích zachovat úsměv a optimismus. A co pro mě znamená být fit? Je to nejen cvičení, strava a péče o tělo celkově, ale i ta duševní stránka, kdy je člověk sám se sebou vyrovnaný. Pokud by vás cokoliv zajímalo napište mi na mail: hawlovapetra@seznam.cz

9 komentářů :

  1. Letos mám v plánu dělat celý koupelový set jako dárek pro rodinu a zrovna dnes jsem koupila bramborový škrob a rvala si vlasy, že nee vždyť jsem přeci měla koupit kukuřičný. Naštěstí přišla uklidňující zpráva, děkuji :) :D. Mohu se ještě zeptat, kde jsi koupila es. oleje? Já pořád obcházím jenom drahé nebo do aromalampy :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že jsem Tě uklidnila, myslím, že je jedno jaký škrob se použije :). Většinu věcí kupuju na eshop.ekokoza.cz, es. oleje i vonné oleje vychází kolem 60,- Kč za 10 ml. Ať se daří výroba, set do koupelny je super nápad. :)

      Vymazat
  2. Tak to nemá chybu,jdu do toho. Děkuji za bezvadný nápad. Martina

    OdpovědětVymazat
  3. Tak takhle to v Lushi vyrábějí. Hmm, zajímavé. Taky na to asi někdy dojde:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Až po uvedení článku, jsem zjistila, že se to i prodává (znám to jen jako DIY) a ta cena mě docela překvapila.

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    3. Jo, prodává. Za drahý prachy:D Ex tyhle blbiny milovala, ale tři kila za šuměnku, to je brutus:D

      Vymazat
    4. To je strašný, já viděla někde takovou pidi šuměnku za 30,- a říkala si, jak je to drahý, Lush je trochu jiný level :D

      Vymazat