Snídaňové kaše

Po svátcích se hodí trochu odlehčit jídelníček. A čím jiným začít než snídaní, ta by měla být základem každého dne. Možností je spousty, různé cereálie, jogurty, ovoce. A co takhle kaše? Mohou být studené i teplé, koukneme se na pár receptů.

Ovesné kaše (přes noc namáčené):



S brusinkami a mandlemi (1 porce)
  3 hrsti ovesných vloček
  voda nebo rostlinné mléko
  1 lžička lněného semínka
  1-2 lžíce brusinek (sušených nebo kompotovaných)
  1-2 lžíce mandlí

S mákem a ananasem (1 porce)
  3 hrsti ovesných vloček
  voda nebo rostlinné mléko
  1-2 lžíce sušeného ananasu (plátky nakrájíme)
  1 lžička lněného semínka
  1 lžíce máku (lze použít mletý i nemletý)



Večer předem všechny sypké suroviny dáme do misky a zalijeme vodou nebo rostlinným mlékem, tak aby suroviny na kaši vyčnívaly z hladiny. Přes noc se tekutina nasákne a ráno máme kaši hotovou. 

Pohanková kaše se sušenými švestkami a skořicí:
  75 g pohanky
  cca 200 ml rostlinného mléka
  7 ks sušených švestek
  1-2 lžíce mandlí
  špetka skořice



Pohanku uvaříme v rostlinném mléce podle návodu, pokud by se mléko při vaření odpařilo, ještě trochu přidáme. Před podáváním přidáme do kaše pokrájené sušené švestky, mandle a posypeme skořicí.

Jáhlová kaše s banánem a granátovým jablkem:
  75 g jáhel
  cca 200 ml rostlinného mléka
  1 banán
  2 lžíce jadérek z granátového jablka
  1 lžička melasy či sirupu ke slazení (např.: datlový, agáve)



Jáhly propláchneme vroucí vodou, abychom je zbavili nahořklé chuti, a uvaříme v rostlinném mléce podle návodu, pokud by se mléko při vaření odpařilo, ještě trochu přidáme. Do hotové kaše nakrájíme banán, posypeme jadérky z granátového jablka a můžeme dosladit lžičkou melasy či sirupu.

Fantazii se meze nekladou, každá snídaně může vypadat jinak. Je spoustu druhů ořechů, semínek, ovoce i toho sušeného. Máte nějakou oblíbenou kaši ke snídani?

FitBlogies

Ahoj, jmenuji se Petra. Mám tak trochu jiný pohled na svět a snažím se i v těžkých situacích zachovat úsměv a optimismus. A co pro mě znamená být fit? Je to nejen cvičení, strava a péče o tělo celkově, ale i ta duševní stránka, kdy je člověk sám se sebou vyrovnaný. Pokud by vás cokoliv zajímalo napište mi na mail: hawlovapetra@seznam.cz

Žádné komentáře :

Okomentovat