Základní rady pro vysněnou postavu


V tomto článku si ukážeme základní rady nejen pro ty, kteří chtějí zhubnout, ale i pro tu menší "partu", kterým se nedaří nabrat váhu.
Jelikož je rad více a povídání může být docela obsáhlé, pojmu to jako takový miniseriál.
Dnes se podíváme na jednotlivé body pro vysněnou postavu ve zkratce.

1) Strava
Ačkoli si hodně lidí může myslet, že pohyb je to nejdůležitější, opak je pravdou. To co jíme, ovlivňuje náš fyzický vzhled, zdraví a dovolím si tvrdit, že z části i psychickou pohodu. Některé zdroje tvrdí, že strava tvoří až 80% procent úspěchu a zbylých 20% je trénink. Něco na tom opravdu bude, protože pokud se sebou chceme něco udělat, rozhodně to nezachrání "skočit" si 2-3x týdně do fitka (apod.) a doma mít lednici plnou tučných salámů, sladkých jogurtů, spíž přetékající sladkostmi a k tomu třeba zajít párkrát v týdnu do fastfoodu (to přece nemůže uškodit, když se na cvičení tak dřu ;)).
Pokud jde o různé diety, nemám k nim moc důvěru. Už jen proto, že často jde jen o vymámení peněz a až příliš rychlý úbytek na váze. Například ketodieta (dieta s vysokým podílem bílkovin), nemyslím si, že je dlouhodobě udržitelná a bez jojo efektu. Další diety například rapidně snižují obsah sacharidů a/nebo tuků, což také není v pořádku, obojí potřebujeme pro správnou funkci těla. Prostě stačí používat zdravý rozum.
V příštím díle se mrkneme na bazální metabolismus, cukry, tuky, bílkoviny, alkohol, zpomalený metabolismus a jak jej zrychlit pomocí stravy a třeba i na nějaký ukázkový jídelníček.

2) Pohyb
Je snad nesčetně možností pohybu, ale ne každá možnost je vhodná pro všechny. Pokud máme nějaké omezení, hlavně zdravotní, je lepší to probrat s lékařem, abychom si neublížili. Nejdůležitější je si uvědomit čeho chceme cvičením dosáhnout, jestli hubnutí, či nabírání na váze (v rámci svalové hmoty) a od toho se odvíjí první rozdělení druhů cvičení. Jediné co by mělo být shodné pro všechny je posilování středu těla (tzv. core) a protahování. Pokud není core posilován od začátku, může to mít do budoucna nedozírné následky. Jako třeba výhřez meziobratlové ploténky a to i (nebo spíš především) u těch, kteří na první pohled vypadají jako hora svalů. No, a když po cvičení svaly neprotáhneme nejen, že budou o to více bolet, ale také budou zkrácené. Málem bych zapomněla, že i dýchání je velice důležité, vždyť každý z nás snad už někdy viděl nějaký cvik a jeho nedílnou součástí bylo i správné dýchání, v tomto je výborná jóga.
Bude nás tedy čekat povídání o core, různých druzích cvičení a protahování a výpočet tepové frekvence pro kardio cvičení.

3) Mít se rád
Někomu se tato rada nemusí zdát až tak důležitá, ano, jde to i bez toho, ale když se člověk podívá do zrcadla a vidí i to dobré a ne jen to špatné, cítí se lépe. Cvičení dokáže zvednout sebevědomí a umí udělat člověka psychicky odolnějším, ale mít se rád je velice důležité. Pokud je člověk spokojený sám se sebou může to pozitivně ovlivnit i dosavadní snahu o změnu postavy a zároveň nemá potřebu ovlivňovat svou negativní energií blízké okolí. 
Takže si ukážeme nějaké rady na to, jak se mít rád.

FitBlogies

Ahoj, jmenuji se Petra. Mám tak trochu jiný pohled na svět a snažím se i v těžkých situacích zachovat úsměv a optimismus. A co pro mě znamená být fit? Je to nejen cvičení, strava a péče o tělo celkově, ale i ta duševní stránka, kdy je člověk sám se sebou vyrovnaný. Pokud by vás cokoliv zajímalo napište mi na mail: hawlovapetra@seznam.cz

6 komentářů :

  1. Odpovědi
    1. To jsem netušila, ale jsem ráda že se ti to hodí :).

      Vymazat
  2. Jsem ráda, že nepodporujete žádné diety apod. Mám na ně podobný názor :) Strava je opravdu důležitá, kolikrát důležitější než cvičení, záleží také, jaký má člověk cíl :) ale je pravda, že je to mnohem zásadnější faktor než počet naběhaných kilometrů. Super článek :)
    www.getmovincz.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za pochvalu :), je zapotřebí trochu osvěty, aby hlavně ženy "neblbly" s dietami.
      Máte krásný blog.

      Vymazat
  3. Krásné rady a moc pěkný blog :) Díky za inspiraci co vařit, snažím se jíst zdravě a vařit zdravě a tady jsem našla několik typů co určitě vyzkouším :))) díky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, taková slova potěší :) brzy ještě přidám recept na vegan chilli con carne z jídelníčku. Ať se daří

      Vymazat