Co cvičím a jak často?


Už jsem tu několikrát nadhodila, že nejčastěji cvičím 5-6x týdně, ale více jsem se o tom nerozepsala.
Takto často jsem začala cvičit po tom, co jsem asi před 2,5 roky zkusila dva tříměsíční programy ZCUT cardio a strength od Zuzky Ligth a poprvé v životě na sobě viděla výsledky. Vždy jsem se hýbala, ale žádné větší změny jsem nepozorovala. Před rokem a půl jsem objevila jógu, takže jsem se jí věnovala více, jenže po nějaké době se mi začalo stýskat po posilování a činkách, tak to kombinuji.


Jak vypadá můj týden?
Dopředu si nic neplánuji. Volné dny zařadím, když se mi třeba opravdu cvičit nechce, nebo mám ten den jiný plán. V pracovním týdnu cvičím odpoledne a o víkendu dopoledne (což mi vyhovuje víc, ale v týdnu jsem se ještě nedonutila vstávat dřív :)).
Nejčastěji si pustím nějaké video na Youtube a mé nejoblíbenější jsou od Zuzky Ligth, která dělá velmi intenzivní (ale krátká) posilovací videa plná kliků, dřepů, výpadů, tzv. burpees, atd. s vlastní vahou nebo činkami. Jógu (především ashtanga jógu) jsem si zamilovala díky Kino MacGregor a u ní (zatím) vedou její videa pro začátečníky :), pozice z jógy také používám pro protažení po posilování. Na core a břicho si jako přídavek často pouštím videa z Blogilates.
V pracovním týdnu se snažím střídat jógu, intenzivní tréninky a volno. 
Pondělí mám většinou volné, nebo se jen krátce a lehce protáhnu max. 20 minut (což nepočítám do cvičení :)). Zbytek pracovního týdne 2x posiluji, 1x si zacvičím jógu a popřípadě zařadím den volna nebo jógu. O víkendu buď 2x posiluji nebo to prostřídám s jógou.


A kolik mi to zabere času?
Většinou je to tak hodinka, pokud jde o jógu, u té není potřeba žádné zahřívání či protahování. U posilování je to časově podobné, ale rozdělené na zahřátí (cca 5-10 minut) vlastní cvičení, kdy si většinou pustím nějaké Zuzčino video + přidám ještě cvičení na nohy, břicho nebo ruce (cca 40 minut) a protahování asi 15 minut.


Takhle mi to vyhovuje :) a cítím se lépe než ve dvaceti.
Jak to máte se cvičením vy?

Petra

FitBlogies

Ahoj, jmenuji se Petra. Mám tak trochu jiný pohled na svět a snažím se i v těžkých situacích zachovat úsměv a optimismus. A co pro mě znamená být fit? Je to nejen cvičení, strava a péče o tělo celkově, ale i ta duševní stránka, kdy je člověk sám se sebou vyrovnaný. Pokud by vás cokoliv zajímalo napište mi na mail: hawlovapetra@seznam.cz

3 komentáře :

  1. Také cvičím jogu, ale jsem tak strašně líná, že se mi ztoho někdy chce až brečet! :D dneškem mi ale skončilo po dvou měsících zkouškový, tak plánuji udělat plán cvičební na prázdniny!! A vše chci dokumetovat na blogu! :) Zatím se můžeš podívat, co tam mám nyní! JInak máš blog zajímavý a aspoň mám kde čerpat motivaci! :)
    www.lifestylebirdie.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdy je to opravdu těžké se donutit :), ale ten pocit poté za to stojí. Určitě se mrknu, až budeš dokumentovat jógu. Děkuji za pochvalu a přeji hodně úspěchů s blogem. :)

      Vymazat
  2. Já jsem teď poslední dobou začala cvičit Jill, a do toho se protahuju, abych byla pružnější (a ráda bych se naučila provaz). Ale dávám si i jiná cvičení, hodně mám ráda Tiffany Rothe :)
    melisinblog.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat