Pečený bramborový knedlík s uzeným tofu


Každý občas hřešíme jídlem. Miluju jídlo a tak se to občas nevyhne ani mě, ale problém to není, když vím, že to zase vypotím :).
Navíc kdo by dokázal odolat bramborovým knedlíkům a domácímu kysanému zelí... už se mi zase sbíhají sliny, jen to píšu :D.
Na internetu jsem zahlédla recept na pečený bramborový knedlík a přizpůsobila jsem jej do veganské varianty a abych ještě více podpořila uzenou chuť, přidala jsem uzenou papriku.

Pečený bramborový knedlík s uzeným tofu:
(asi 4-5 porcí)
  cca 700 g vařených brambor
  2 lžíce bramborového škrobu
  cca půl hrnku hrubé mouky
  sůl

  2 uzené tofu
  1 velká nebo 2 menší cibule
  1/2 - 1 lžička uzené mleté papriky
  olej


Nejprve si uděláme náplň. Na oleji osmahneme cibulku dozlatova, odstavíme, zaprášíme paprikou a nastrouháme do cibule tofu.
A teď těsto. Vychladlé oloupané uvařené brambory také nastrouháme, přidáme škrob, mouku, sůl a vypracujeme těsto, které hned zpracujeme, jelikož postupně řídne. Z těsta můžeme vyválet jednu nebo dvě placky, podle toho jak chceme velký knedlík. Rozprostřeme náplň, srolujeme knedlík a zabalíme jej do alobalu.
Podle velikosti jej pečeme hodinu až hodinu a půl na 170°C. Dělala jsem knedlík o průměru asi 8 cm a hodina mu nestačila, přidala tedy jsem ještě půl hoďky.
Podáváme se zelím. Dobrou chuť.

Tip: Knedlík nebo alobal je lepší před zabalením lehce potřít olejem, knedlík se po upečení lépe rozbaluje.




FitBlogies

Ahoj, jmenuji se Petra. Mám tak trochu jiný pohled na svět a snažím se i v těžkých situacích zachovat úsměv a optimismus. A co pro mě znamená být fit? Je to nejen cvičení, strava a péče o tělo celkově, ale i ta duševní stránka, kdy je člověk sám se sebou vyrovnaný. Pokud by vás cokoliv zajímalo napište mi na mail: hawlovapetra@seznam.cz

6 komentářů :

  1. Vypadá to hezky a dát do toho třeba škvarky....:-)
    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klidně můžete :) fantazii se meze nekladou. U mě by to však musely být nějaké veganské škvarky :D a to nevím jestli existuje. Kamarádka mi říkala, že by to nemuselo být špatné třeba i s houbami.

      Vymazat
  2. Tento recept o víkendu určitě vyzkouším ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá to lákavě, možná zkusím:)

    OdpovědětVymazat