Test fyzičky - jaká je ta vaše?


Hodně dlouho jsem se k tomuto testu odhodlávala, protože je jedna věc, kterou opravdu nemusím... a to je běh. Ano, jde o Cooperův test fyzické kondice, samozřejmě nemám na mysli Sheldona Coopera :D.


Tenhle test zná asi hodně z nás, ještě ze školních let, jde o 12 minutový běh a podle uběhnuté vzdálenosti zjistíte jaká je vaše kondice.

No a co se mě týká, naposled jsem nějak souvisleji běhala asi před 5 lety a vydrželo mi to tak dva měsíce. Před rokem jsem zkusila vyběhnout znovu a zůstalo to u prvního běhu :D.
Jasně, že jsou i jiné testy na fyzickou zdatnost, ale moje zvědavost byla tak velká, že jsem šla do tohoto.
Den D nastal v sobotu ráno, kdy jsem se vzbudila a řekla si, že bych to ještě před snídaní mohla zkusit. Trochu jsem se rozehřála a vyběhla. K mému úžasu jsem celých 12 minut běžela, už to byl pro mě úspěch. Druhý úspěch byla uběhnutá vzdálenost 1,9 km. Pak přišlo lehké zklamání, protože ty tabulky (odkaz zde) jsou celkem přísné, ale chápu to, to by to pak udělal každý.



Takže výsledek je, že jsem v průměru. Mám tedy co zlepšovat a možná běhání konečně přijdu na chuť. Jedno je tedy pravda, že se zapojují úplně jiné svaly, než na co jsem zvyklá ze cvičení doma, protože ještě tři dny po běhu mě bolela lýtka a stehna. A to nemluvím o stylu chůze ze schodů a výrazu mé tváře, který jsem při tom měla :D.

A co vy, běháte rádi nebo to máte jako já? A dělali jste tento test, nebo to máte v plánu? Budu ráda, když se podělíte o výsledky.

Mějte se fajn
Petra

Obrázek Sheldona převzat ze stránek: 
https://myrunningshorts.files.wordpress.com/2010/10/sheldone-stretching1.jpg

FitBlogies

Ahoj, jmenuji se Petra. Mám tak trochu jiný pohled na svět a snažím se i v těžkých situacích zachovat úsměv a optimismus. A co pro mě znamená být fit? Je to nejen cvičení, strava a péče o tělo celkově, ale i ta duševní stránka, kdy je člověk sám se sebou vyrovnaný. Pokud by vás cokoliv zajímalo napište mi na mail: hawlovapetra@seznam.cz

6 komentářů :

  1. Myslím, že jsem ten test zkoušel někdy před 3 lety a od té doby jsem neměl odvahu běžet znovu. To by byla tragédie, kdybych dopadl hůře :D Ze školy si ho nepamatuju. Tam jsme měli jen trasu 1.5km, jednou dokonce 3km a to jsem nevěřil, že to je někdo schopný dát.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mi to trvalo víc jak čtvrt roku, než jsem se odhodlala. Z mého pohledu se to dá brát jako tragédie, protože nesedím jen doma na "zadku", ale beru to spíš jako výzvu.
      Třeba sám sebe překvapíte, jestli to ještě někdy zkusíte. :)

      Vymazat
  2. Ja beh uuuplne nesnasim!! Myslim, ze se k nemu asi nikdy neodhodlam uz jen proto, ze mam lehke "zatezove astma"...kazdopadne verim, ze se Ti podari zlepsit a nakonec si mozna i beh zamiluje (pry to aspon takto vzdy je :D )
    www.lifestylebirdie.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To slyším všude, že se na tom pak lidé stanou závislí :D no zatím mi to tak nepřipadá. Taky Ti děkuji za komentář a držím palce s cvičením, ať se brzy dostaví výsledky :).

      Vymazat
  3. Dle mého je běh z velké části psychický trénink... Protože když běžím.. Po pár minutách mi můj vnitřní hlas začne plakat a říkat "Nemůžu, vzdej to.".. A spousta lidí to tím pádem hnedka vzdá.. Důležité je ten hlas neposlouchat, ale raději si třeba pustit oblíbené písničky. Jinak ti přeji trpělivost s během, není to jen tak:)
    MichaEla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na tom se taky snažím pracovat :). Vybíhat s tím, že to bude fajn a ne, že to nesnáším a samozřejmě s hudbou, která hodně pomáhá :). Díky MichaElo :)

      Vymazat