Koláč se zeleninovými růžičkami


Pokud nevíte, co s cuketami a máte chvíli času, vyzkoušejte tento netradiční recept na slaný koláč. Můžete zapojit i děti, pokud rády pomáhají v kuchyni. 
Recept jsem našla na internetu, jenže v něm používali ricottu a parmazán, tak jsem jej upravila, aby byl vhodný i pro vegany.

Koláč se zeleninovými růžičkami:
(forma 30x20 cm)

Těsto
  300 g pšeničné celozrnné mouky
  100 g tuku (např.: rostlinné máslo, dezodorizovaný nebo rafinovaný kokosový olej)
  100 ml studené vody
  sůl

Náplň z tofu
300 ml rostlinné smetany (zkusila jsem udělat domácí podle tohoto receptu)
2 uzené tofu
2 strožky česneku
1 lžíce pikantní hořčice (např.: Orientální od Alby)
sůl

Na zeleninové růžičky
1 velká nebo 2 menší žluté cukety
1 velká nebo 2 menší zelené cukety
3 střední mrkve




Nejprve si připravíme těsto. Smícháme všechny ingredience a uhněteme hladké těsto, které necháme cca 15 minut odpočinout. Mezitím předehřejeme troubu na 200°C a pustíme se do náplně.

Všechny ingredience na náplň rozmixujeme mixérem a dochutíme solí.
Nyní zpět k těstu. Ač mi přišlo těsto dost tučné, přilepilo se mi ke dnu skleněné formy na pečení, takže doporučuji formu předem vymazat tukem a vysypat moukou. Těsto si vyválíme asi na 0,5 cm, vyložíme jim formu a na dně formy propícháme těsto vidličkou, aby se při pečení zbytečně nenafukovalo. A takto připravené těsto dáme na 15 minut péct do trouby. Poté jej necháme alespoň lehce vychladnout.

Když se nám peče těsto, připravíme si zeleninu, je to sice pracnější, ale výsledek vypadá moc dobře. Mrkve očistíme, z cuket odstraníme konce a začneme ze zeleniny tvořit dlouhé plátky buď škrabkou, nebo struhadlem, na kterém lze vytvořit plátky. Když máme všechnu zeleninu naškrábanou, musíme ji spařit (hlavně mrkev), aby se plátky lépe stáčely. Postačí zeleninu přelít vodou uvařenou v rychlovarné konvici.

Na vychladlé těsto rozprostřeme náplň z tofu a začneme tvarovat zeleninové růžičky. Záleží jen na vás, kolik pátků smotáte na jednu růžičku, já jsem je dělala ze 2-3 plátků. Růžičky začneme umisťovat od prostředka do náplně v koláči. Když máme celý koláč pokrytý růžičkami dáme jej ještě na cca 40 minut péct do trouby vyhřáté na 200°C.

Přeji dobrou chuť.


Tip: Pokud máte velké cukety, vyhněte se semínkům uprostřed (pustily by moc vody do koláče) a plátky dělejte jen po obvodu cukety, dokud nenarazíte na semínka.

Tip 2: Náplň do koláče lze použít i jako pomazánku na pečivo.




FitBlogies

Ahoj, jmenuji se Petra. Mám tak trochu jiný pohled na svět a snažím se i v těžkých situacích zachovat úsměv a optimismus. A co pro mě znamená být fit? Je to nejen cvičení, strava a péče o tělo celkově, ale i ta duševní stránka, kdy je člověk sám se sebou vyrovnaný. Pokud by vás cokoliv zajímalo napište mi na mail: hawlovapetra@seznam.cz

2 komentáře :

  1. Vyzerá to veľmi chutne, aj keď osobne cuketu priveľmi nemusím :) Je to podľa mňa skvelý nápad práve takto spestriť nejaký ten zdravý koláčik

    www.frenchstyle.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, akorát je to trochu pracné :).

      Vymazat