6 důvodů, proč je fajn být introvert


Mám pocit, že je introvert ve společnosti brán jako někdo podřadnější, protože nemá rád velké společenské akce, málo mluví a vůbec mu nevadí když je sám. Prostě jsou divný, jak se o nich s oblibou říká... Myslím si, že je to škoda, protože kdyby introverti dostali více času a prostoru pro vyjádření, tak hodně lidí zjistí, že jsou docela fajn.

I já patřím mezi introverty, asi se tím člověk už narodí, nevím. Co si pamatuji, od malička jsem radši mlčela, neříkala, co se mi líbí a ani své názory. Vždy u mě převládl pocit, že to asi skoro nikdo z rodiny a známých nepochopí. Opravdu dobře mě zná jen pár lidí.
Jednou jsem v rámci školy musela na vědeckou konferenci a ta mi ukázala, jak moc velký introvert jsem. Tu konferenci jsem totiž totálně nezvládla. Nedokázala jsem stát u plakátu s výsledky své práce a čekat, až ke mě přijdou cizí lidé (a to ne jen česky mluvící), kteří si o tom chtěli povídat. Takže po této příhodě následovala návštěva psychologa (z mé vlastní vůle), protože jsem si myslela, že mám nějakou sociální fóbii. Jenže se z toho vyklubal skoro totální introvert, jelikož můj výsledek v testu byl z 90% introvert a korunu tomu nasadila paní doktorka, jejíž první slova nad výsledkem byla: "To není možný." :D. Musím říct, že mi paní doktorka pomohla, započala tím cesta k tomu, kdo jsem a když je mi něco opravdu proti srsti (jako ta konference), tak ať to prostě nedělám.


Nakonec jsem našla i svůj způsob komunikace se širším okolím a tím je tenhle blog. Někomu to možná přijde samozřejmé, ale pro mě to byl neskutečný strach, vypustit do světa první články, nebo zveřejnit to, že mám blog, před svými známými na facebooku. Svoji "komfortní zónu" jsem zvládla opustit a zjistila, že zas tak strašný to není. :)


A jako má extrovert své slabé a silné stránky, tak je máme i my introverti. Naše slabé stránky zná asi každý, tomu se tu věnovat nechci, chtěla bych spíš podpořit, aby se vědělo i tom dobrém. Takže tady je těch 6 pro :).

1) Umí si užít samotu - přesně tak vznikaly i fotky do toho článku, vyrazila jsem sama do lesíka, kam moc lidí nechodí a focení si opravdu užila

2) Nenudí se - v dnešní době počítačů, internetu, atd. se nudí asi málokdo, ale když dám příklad ze svého dětství i jako malá jsem si dokázala hrát hodiny sama a vymýšlet různé blbiny

3) Umí naslouchat - když občas přijede moje kamarádka na pokec, tak se mi snad pokaždé omlouvá, že mluví jen ona, ale mě to vůbec nevadí :)

4) Přemýšlí, než něco řeknou - ale jo, občas taky něco řeknu bez rozmyslu, ale málokdy :D

5) Jdou k jádru věci bez zbytečné "omáčky" - tohle se hodí například u zkoušek ve škole

6) Mívají vědecké nebo/i umělecké sklony - i spoustu známých lidí jsou/byli introverti jako třeba: J. K. Rowling, Bill Gates, Albert Einstein, Audrey Hepburn, Steven Spilberg,...

A co vy, jste spíš introverti nebo extroverti? A poznáváte se (vy introverti) v těch 6 bodech nebo by jste něco přidali/ubrali?


FitBlogies

Ahoj, jmenuji se Petra. Mám tak trochu jiný pohled na svět a snažím se i v těžkých situacích zachovat úsměv a optimismus. A co pro mě znamená být fit? Je to nejen cvičení, strava a péče o tělo celkově, ale i ta duševní stránka, kdy je člověk sám se sebou vyrovnaný. Pokud by vás cokoliv zajímalo napište mi na mail: hawlovapetra@seznam.cz

11 komentářů :

  1. Opravdu se dá spočítat, na kolik procent je člověk introvertní? Asi nejsem až takový introvert jako ty, i když veřejné akce mě taky uvádí do rozpaků, ale už je dokážu nějakým způsobem zvládat. Snažím se držet brigád, kde komunikuju s lidmi, protože kdybych poslechla svůj vnitřní hlas, mohla bych se rovnou zavřít do neproniknutelné bubliny a číst si celý život. Ono je ale spousta co objevovat a zažívat i tam venku. Můj "problém" s introverzí je spíš toho typu, že se "nedokážu bavit" podle měřítek lidí, co vysedávají v hospodě s tlupou přátel. Jestli máš zájem, podívej se na můj článek o introverzi (http://introvertnisvet.blogspot.cz/2016/08/introverti-jsou-taky-lidi.html), i celý blog je psaný v introvertním duchu a brzy se chystám napsat něco o prožívání introvertů :)
    Držím palce, ať se ti s blogem daří, když je to tvá cesta k zástupům, a měj se ráda, jaká jsi, není to nemoc a je to super :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Radko, byl to test asi o 40 otázkách na to základní rozdělení intro/etrovert + flegmatik/sangvinik/melancholik/cholerik, už si to přesně nepamatuji je to skoro 2 roky zpět. Vyšlo mi 9 bodů z 10 pro introverta, takže proto těch 90%.
      Jinak se zábavou to mám úplně stejně :), navíc ani alkohol nepovažuju za prostředek k zábavě.
      Ráda se mám :) a jsem i moc ráda, že jsem introvert, po návštěvě u psycholožky jsem to vše zjistila :).
      Mrknu na tvůj blog a také Ti přeji úspěch a ne jen ve světě blogu :).

      Vymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. 7. důvod, proč je fajn být introvert:
    Můžeš se pouštět do různých přednášek a podobných mluvení na veřejnosti, protože i když ti z toho trnou vlasy hrůzou na hlavě, tak pro introverta je to adrenalinový sport zadarmo (a víceméně v bezpečí). Stačí jenom ignorovat ten panikařící hlas křičící "UTEČ!" a za chvíli se ti do těla společně s adrenalinem vyplaví i endorfiny a tvoje tělo se zfetuje samo.
    A takový je prosím pohled introvertky, který vlezl na školu zaměřující se na komunikaci a kde zrovna minulý týden mluvila sama před víc jak 60 lidmi. Aneb tak jsem se stala feťákem.

    Story by Nikav

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Niko, tak to před tebou smekám.
      Vždy, když mám nějakou prezentaci ve škole (bylo to tedy max. asi 30 lidí), tak adrenalin se dostaví, ale endorfiny ani náhodou :D Po prezentaci, stejně jako po zkoušce jsem většinou jen hrozně unavená a chci spát.
      V koutku duše mi ale něco říká, že kdybych mluvila o tom co mě opravdu zajímá a baví, tak to dopadne trochu jinak - lépe. :)

      Vymazat
  4. Extrémní extrovert, v novém prostředí lidí spíš introvernější, ale rychle se to změní, jakmile mě někdo představí, seznámí (to je ovšem podmínkou) apod. Transformace je jak po vypití lektvaru:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdyby nějaký lektvar existoval, tak by se mi na některé situace hodil :).

      Vymazat
  5. Fúúú ja sa sama prehlasujem, že som veľký introvert, ale na druhú stranu si ak klamem, pretože mám rada spoločnosť - do istej mieri a so správnymi ľuďmi. Napríklad mám teraz začať v krčme... strašne sa toho desím! Ľudia niečo od mňa budú chcieť a budú na mňa pozerať. Jediná útecha je to, že som tam už párkrát bola keď kamarátka robila a to, že tam chodia stály zákaznici. Takže drž mi palce :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To zvládneš, budu držet palce :) Taky jsem se toho děsila v nový práci a nakonec to šlo. Dej mi pak vědět, jak ti to půjde.

      Vymazat
  6. Upřímnost paní doktorky mě pobavila :D

    Sama jsem spíš introvert, ikdyž asi ne tak velkej jako ty.

    Nerada mluvím před spoustou lidí, třeba na přednášce, bez nějaké přípravy. Ale jakmile vím už týdny dopředu, že v pátek budu prezentovat, připravím se na to a doslova si to užiju.

    S tou nudou jsi to vystihla přesně. Jako malá jsem dokázala hodiny sedět a prohlížet si knížky, hárt si sama, malovat si nebo stříhat papírky (má nejoblíbenější činnost) :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky bych si ráda někdy užila prezentaci, třeba se k tomu dopracuju :). S tím stříháním papírků jsi mi připomněla, že jsem kolikrát rozstříhala kousek papíru, tak aby z něj byl co nejdelší proužek :D.

      Vymazat