Ashtanga jóga


Jóga má mnoho mnoho tváří a s tím i spojených definic, co která odnož představuje. Mě nejvíce zaujala ashtanga jóga.
Nechci tu ale rozebírat nějaké definice, výhody apod. Ukážu vám na ní svůj pohled a proč mě vlastně tak zaujala.



Když jsem před dvěma lety jógu poprvé zkusila, moc se mi nelíbila, teď už vím, že to bylo druhem. Tak jako se liší lidé a jejich názory, tak se liší i to, jaká jóga koho nejvíce osloví. Hátha jóga tedy nebylo nic pro mě.



Ashtanga jóga se mi líbila hned z počátku (komu taky ne, když vidí skoro akrobatické kousky s ladností a dokonce s úsměvem na tváři). I z mého pohledu je tato jóga celkem náročná (jak fyzicky, tak psychicky), je potřeba se soustředit na daný okamžik a věřit si. Pořád jsem na začátku své cesty a spousty asán pro mě zatím představují spíš sci-fi, ale miluju to a s každým dalším opakováním jsou vidět drobné krůčky zlepšení.



Celkově mi toho dala jóga hrozně moc. Není to jen cvičení, pro mě je to život. Dokáže mě dostat z deprese, dává mi sílu a důvěru sama v sebe, nestydím se být taková jaká jsem, nechává mě často klidnou v situacích, které by ostatní naštvaly nebo mám radost i z úplných maličkostí... celkově mi otevřela dveře k úplně jinému pohledu na svět. A to, že se zlepšuje flexibilita a síla mého těla beru jako bonus :).

Cvičíte jógu, jaký je váš pohled a máte to někdo podobně jako já?

Mějte se krásně
Petra





FitBlogies

Ahoj, jmenuji se Petra. Mám tak trochu jiný pohled na svět a snažím se i v těžkých situacích zachovat úsměv a optimismus. A co pro mě znamená být fit? Je to nejen cvičení, strava a péče o tělo celkově, ale i ta duševní stránka, kdy je člověk sám se sebou vyrovnaný. Pokud by vás cokoliv zajímalo napište mi na mail: hawlovapetra@seznam.cz

4 komentáře :

  1. Jej aj ja by som chcela takto cvicit, ale tiez som jogu raz skusila a zdalo sa mi, ze to nie je absolutne nic pre mna a uz som sa k tomu potom viac nevratila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak třeba to vyjde někdy příště :), nebo se Ti zalíbí úplně něco jiného ;).

      Vymazat
  2. Jógu naprosto miluju! Stala se nezbytnou součástí mého života. Věnuji se jí asi rok a momentálně chodím na kurzy, kde je propojena ashtanga, dynamika i power yoga :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To zní super :), taky bych ráda chodila na nějaký kurz, ale současná práce mi to nedovolí :/.

      Vymazat