Koláč s řepou a brambory


Sezónní suroviny mám moc ráda, ale občas už i mě dochází fantazie a za boha nevím, co uvařit. Tohle naštěstí není dnešní případ :), tak snad i vás trochu inspiruji.

Koláč s řepou a brambory

1 balení tofu (natural, uzené, chilli,…)
těsto na pizzu (viz. recept veganská pizza)
3 brambory
2 malé nebo 1 velká řepa
1 cibule
1-2 stroužky česneku
2 lžíce lahůdkového droždí
olej
tymián
½ lžičky citronové šťávy
sůl a pepř



Připravíme si těsto podle návodu v polovičním množství (původní recept je na 2 pizzy).
Brambory, řepu a cibuli oloupeme a nakrájíme na plátky.
Tofu rozmixujeme s česnekem, droždím, olejem a citronovou šťávou až nám vznikne konzistence řidší pomazánky, kterou ještě dochutíme solí a pepřem.
Těsto rozválíme a přendáme na plech s pečícím papírem, na těsto rozprostřeme pomazánku z tofu a navrch naskládáme kolečka brambor a řepy.



Nakonec koláč posypeme kroužky cibule, tymiánem, lehce zakápneme olejem, brambory a řepu můžeme ještě posolit a koláč dáme do předehřáté trouby na 200°C asi na půl hodinky, dokud nejsou okraje zlatavé.

Dobrou chuť
Petra



FitBlogies

Ahoj, jmenuji se Petra. Mám tak trochu jiný pohled na svět a snažím se i v těžkých situacích zachovat úsměv a optimismus. A co pro mě znamená být fit? Je to nejen cvičení, strava a péče o tělo celkově, ale i ta duševní stránka, kdy je člověk sám se sebou vyrovnaný. Pokud by vás cokoliv zajímalo napište mi na mail: hawlovapetra@seznam.cz

5 komentářů :

  1. Téééda, to vypadá dobře. Očividně mám tip na oběd pro rodiče. Díky! :)

    Gabux

    OdpovědětVymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá to zajímavě, ikdyž si úplně nejsem jistá tím tofu. Měla jsem ho jen jendou a moc mi nešmakovalo. Ale rozhodně to jednou zkusím udělat, zeleninové koláče celkově mám ráda :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak pokud nejsi vegan, můžeš to nahradit nějakým krémovým sýrem nebo lučinou :). Nebo by třeba šla udělat verze z předem namočených kešu oříšků...
      Vždycky to jde nějak upravit, aby to šmakovalo :).

      Vymazat