Nenáviděla jsem svoje stehna - tipy jak překonat komplex z tlustých nohou


Možná se to zdá někomu nepochopitelný, ale vždy jsem si myslela, že mám tlustý stehna. Nesnesla jsem, když mi kalhoty obepínaly nohy a tak jsem je nosila o číslo (i dvě) větší, než bych normálně potřebovala. Nikdo mi na ty moje "krocaní" nohy nesměl sáhnout, protože jsem to nesnášela. Už od základky jsem chodila dvakrát týdně cvičit, ale nic se neměnilo.
Ani si už nepamatuji, kolikrát jsem kvůli tomu brečela a nechtěla se smířit s tím, když mi rodiče říkali, že to je dědičný, protože oba dva měli vždy silnější nohy. V tu chvíli jsem to vnímala jako potvrzení toho, že tlustý stehna opravdu mám.

Nic ale není navždy a já jsem svůj pohled na sebe změnila. Chtěla bych se s vámi podělit o mé zkušenosti a tipy, co mi pomohlo a co ne.

Za prvé, přestaňte nosit větší kalhoty, tak jako já. Jen vám to opticky přidá kila navíc a budete vypadat jako když si neumíte vybrat správnou velikost... Kalhoty, které sedí vždy vypadají lépe.

Zapomeňte na všelijaké krémy a gely slibující zpevnění a zeštíhlení nohou, fakt to nepomáhá. A stejné to asi bude s různými pilulkami (ale to nemám vyzkoušeno na vlastní kůži).

Strava je základ, chce to pouze zdravý selský rozum a nepřejídat se sladkým a tučným. Každý den jezte zeleninu a dejte si kousek ovoce.

Chůze, ano i když to slyšíte neustále dokola a ze všech stran, opravdu pomáhá... Zkuste třeba jednu cestu (nebo aspoň část) do práce/školy jít pěšky, vynechat MHD, vystoupit o pár zastávek dříve nebo zaparkovat autem o kousek dál. Rozpohybujete krev i celé tělo a probudí vás to :).
Třeba já se ráno vzbudím o chvíli dřív, abych mohla jít do práce pěšky (svižnou chůzí to mám asi za 25 minut). 

V neposlední řadě běh. Ten je jako dělaný pro krásné nohy. S během začínejte pozvolna, nedávejte si vysoké cíle hned ze začátku, protože byste byli akorát zklamaní, že je váš cíl ještě tak daleko. V dnešní době už není problém ani běhání v zimě (o tom třeba někdy jindy :)). Na co hlavně nezapomínejte je, že krom běhu se věnujte i jinému sportu a hlavně posilujte core (o tom, co to je core a proč je důležité jeho posílení jsem psala v tomto článku).

Co mi pomohlo nejvíc byly HIIT tréninky, nohy se díky všem těm dřepům, výpadům a vysoké intenzitě cvičení vytvarovaly a vypadají mnohem lépe i přes to, že vážím stejně. Zní to divně, ale zkuste si představit dívku/ženu, která necvičí, má 60 kg a proti ní druhou se stejnou váhou i výškou, ale pravidelně sportuje, která bude vypadat lépe? :) 
Když se do toho opřete a najdete si 5x týdně na 20-30 minut čas, tak za měsíc uvidíte první výsledky, já je viděla také.
A nebo můžete začít tvarovat postavu klasickým posilováním, i to vám nohy krásně vytvaruje.


Beze změny v životním stylu to nepůjde, ale když se pro změnu rozhodnete, uvidíte, že se výsledky dostaví a přestanete své nohy nenávidět. Tak jsem to měla i já, dneska si klidně vezmu legíny, koukám na sebe v zrcadle a moje nohy se mi líbí... Se změnou fyzickou přijde i ta psychická, při psaní tohoto článku jsem si připomněla mé "mladší" já, v duchu jsem kroutila hlavou a říkala si "Tohle jsem fakt dělala?".
Každý to může zvládnout, jen musí mít odvahu ke změně.

Taky jste zažili něco podobného? A jak jste se s tím vyrovnali?

Mějte se krásně
Petra

FitBlogies

Ahoj, jmenuji se Petra. Mám tak trochu jiný pohled na svět a snažím se i v těžkých situacích zachovat úsměv a optimismus. A co pro mě znamená být fit? Je to nejen cvičení, strava a péče o tělo celkově, ale i ta duševní stránka, kdy je člověk sám se sebou vyrovnaný. Pokud by vás cokoliv zajímalo napište mi na mail: hawlovapetra@seznam.cz

4 komentáře :

  1. Já si kvůli komplexům ze své postavy (no a ještě kvůli nedostatku sebevědomí a rodinným problémům) prošla anorexií. Přibrala jsem dvanáct kilo a konečně se naučila mít opravdu ráda sama sebe. Poprvé v životě. Ještě se tak zbavit záchvatovitého přejídání a bude to perfektní :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to klobou dolů, že jsi překonala anorexii. Ušla jsi už pěkný kus cesty a věřím, že i toho přejídání se Ti podaří zbavit. :)

      Vymazat
  2. Mala som ten istý problém, že som vedela proste, že mám tlsté stehná ale nebolo to dedičné ale mojou vinou. Nie že by som jedla alebo čo ale začala som brať antikoncepciu a pribrala som 10kg. Teraz makám na sebe,chodím na kickbox a cvičím či už doma alebo vo fitku a vidím, že pomaly začínam byť sebaistejšia a nehambím sa tak za svoje stehná ako predtým. Dám si tiež legíny a obtiahnute nohavice bez problémov. :) Super článok. :)
    m2betka.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se ti daří na sobě makat a máš už výsledky. Držím palce v dalším pokroku.
      P.S. Na fotkách na blogu vypadáš moc dobře :)

      Vymazat