Překonejte strach


Strach je jedna ze základních emocí, která nás dokáže totálně ochromit. Na jedné straně je prospěšná, protože patří k základním instinktům a v neznámém prostředí nás nabádá k opatrnosti, jenže na druhé straně nás ochuzuje o spoustu zážitků, protože ten krok do neznáma prostě neuděláme.

Přesně to se stalo i mě, jak už jsem psala v jednom ze starších článků jsem introvert (odkaz na článek: 6 důvodů, proč je fajn být introvert) a komunikace je pro mě celkem problém. Vždy jsem měla hrozný strach mluvit s lidmi a čím víc jich bylo, tím to bylo horší. Třeba návštěva nějakého menšího obchůdku ve mě vyvolávala představu, že z krámku odejdu s doživotním traumatem, tak jsem radši šla do velkého obchoďáku. Dokonce jsem byla nesmyslně vystresovaná i při prvním běhu venku.
Díky nové práci se to však začíná měnit. I když jsem s tím chtěla ze začátku seknout, protože se na mě hrnulo moc nových věcí najednou, nezvládala jsem to a vůbec jsem si říkala, že není možný, abych já dělala prodejce u mobilního operátora... Teď už mám lepší pocit, mluvím denně s desítkami cizích lidí, řeším jejich problémy a na strach si nevzpomenu, dokonce i do malých obchůdků jdu s větší jistotou.

Strach dokáže vyvolat ty nejšílenější a nejhrůznější představy, jenže to je právě to, že mi v představách vidíme tu nejextrémnější možnou variantu průběhu, která se vlastně nestane. A tím, že uděláme krok do neznáma, zjistíme, jak moc je realita jiná. Zkuste si představit nějakou situaci, které jste se hrozně báli a pak i výsledek, určitě to nebylo tak dramatické jako v naší fantazii.
Já jsem třeba zjistila, že se dokážu bavit i s cizími lidmi a trauma z toho nemám 😊.

A co vy? Napište mi čeho se obáváte a jaký strach se snažíte překonat.

Mějte se krásně
Petra

FitBlogies

Ahoj, jmenuji se Petra. Mám tak trochu jiný pohled na svět a snažím se i v těžkých situacích zachovat úsměv a optimismus. A co pro mě znamená být fit? Je to nejen cvičení, strava a péče o tělo celkově, ale i ta duševní stránka, kdy je člověk sám se sebou vyrovnaný. Pokud by vás cokoliv zajímalo napište mi na mail: hawlovapetra@seznam.cz

2 komentáře :

  1. Já jsem tedy člověk, který i přes nic na světe nevezme svůj šesti nohý strach do rukou a neskamarádí se. :D

    www.fakynn.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli myslíš pavouky, tak s těma mám taky problém. Sice už je to o malinko lepší, než když jsem byla malá, ale je to těžší než strach z lidí. Do budoucna na tom chci taky zapracovat :).

      Vymazat