2 recepty na Vánoční cukroví - kuličky


Letos jsem se vánočnímu pečení chtěla vyhnout, ale doma to neprošlo 😁. Takže jsem pro přítele udělala jeho nejoblíbenější... hromadu rohlíčků a kuličky z těsta na úly. A ve vegan verzi perníčky a 2 nepečené druhy, o které se s vámi teď podělím. Navíc ten první recept se dá zařadit mezi to zdravější cukroví 😉.

Kuličky z lískových oříšků

cca 20 ks
150g lískových ořechů
80 g datlí
4-5 lžic kokosového oleje
2 lžíce moučkového cukru (lze vynechat)
kakao na vaření (na obalování)

Datle na hodinku namočíme do vody, aby změkly. Lískové ořechy na sucho opražíme na pánvi cca 5 minut a až trochu vychladnout, tak je promneme v utěrce, abychom je zbavily přebytečných slupek. V mixéru nejprve rozmixujeme ořechy, poté přidáme scezené datle, kokosový olej a popřípadě cukr a mixujeme až nám vznikne tužší a trochu lepivá hmota. Tu dáme alespoň na hodinku do lednice, poté tvarujeme kuličky, které nakonec obalíme v kakau.



Perníčkové kuličky

cca 20 ks
150 g perníku (lze použít koupený na strouhání od firmy Dubea je vegan, nebo       přebytek z domácího pečení, jako jsem to udělala já podle receptu z loňska)
3 lžíce marmelády (já použila rybízovou)
50 g kokosového oleje
cca 20 ks oloupaných mandlí
strouhaný kokos na obalování

Rozmixujeme perník, ke kterému poté přidáme marmeládu a kokosový olej. Hmotu dáme na hodinu do lednice ztuhnout. Do perníkové hmoty zabalíme mandli a vytvarujeme kuličky, které obalíme v kokosu.




Vyzkoušíte nějaký z těchto receptů a držíte se radši tradičních druhů cukroví nebo rádi zkoušíte ty nové?

Petra

FitBlogies

Ahoj, jmenuji se Petra. Mám tak trochu jiný pohled na svět a snažím se i v těžkých situacích zachovat úsměv a optimismus. A co pro mě znamená být fit? Je to nejen cvičení, strava a péče o tělo celkově, ale i ta duševní stránka, kdy je člověk sám se sebou vyrovnaný. Pokud by vás cokoliv zajímalo napište mi na mail: hawlovapetra@seznam.cz

Žádné komentáře :

Okomentovat