Jak udělat provaz


Na začátku roku jsem psala článek o mých plánech (Cíle na rok 2017), jedním z nich byl i udělat provaz. Je to můj sen už od dětství. Vzpomínám si jak jsem s úžasem koukala na holky v družině když blbly a dělaly u toho právě provazy. Dokonce se mi kdysi i párkrát zdálo, že na hodině tělocviku dělám všelijaký salta a přemety 😄. K uskutečnění, aspoň provazu, jsem se odhodlala až po letech. Takže mě napadlo, že zdokumentuji současný stav a přidám nějaké tipy na protahovací cviky. A třeba se někdo přidá ke mně 😊.

První rada je asi nejdůležitější, zbytečně "netlačte na pilu" ať si neublížíte. Nemám ráda násilné protahování, jako se to děje třeba na gymnastice, kam přijdou malý caparti a trenéři je začnou protahovat, div je při tom nezasednou. Dejte tělu čas.
Pro mě je nejpříjemnější cesta k provazu pomocí jógy, kde jde především o poslouchání vlastního těla a jeho limity. Na konci článku najdete dvě videa s inspirací na cviky.
Jde o to se zaměřit na protahování spodní poloviny těla, jak svalů na zadní straně stehen, tak ale i svalů kolem kyčelního kloubu. Nejlepší by bylo každodenní protahování, u mě to bude spíš 5x do týdne.
A jak na tom teď jsem? Myslím, že zas tak špatný to není (podle fotek 😊), ale nečekám, že bych vše zvládla za měsíc. Půl roku mi přijde reálnější.



Mám pro vás ještě jeden tip, zkuste si z protahování udělat rituál, kdy třeba zapálíte svíčky, do aromalampy dáte oblíbenou vůni, pustíte si hudbu a relaxujete... Aby to byla ta chvilka, na kterou se těšíte a věnujete čas sami sobě.


A nakonec slíbená videa. Má oblíbená Kino a další cviky na protažení od Juliany z Boho beatiful. Videa jsou sice v angličtině, ale vše je pěkně ukázáno, tak snad se jim dá lehce porozumět.



Tak co, půjde do toho někdo se mnou? 😉 A nebo už provaz zvládnete?

Mějte se krásně Petra

FitBlogies

Ahoj, jmenuji se Petra. Mám tak trochu jiný pohled na svět a snažím se i v těžkých situacích zachovat úsměv a optimismus. A co pro mě znamená být fit? Je to nejen cvičení, strava a péče o tělo celkově, ale i ta duševní stránka, kdy je člověk sám se sebou vyrovnaný. Pokud by vás cokoliv zajímalo napište mi na mail: hawlovapetra@seznam.cz

8 komentářů :

  1. Super článok. Ja našťastie ho viem a o mojom priateľovi ani nehovorím. Ten ho urobí do oboch strán a ešte aj rozštep (či ako sa to píše). Asi vieš čo myslím nie? :) Držím ti palce. Veľa veľa naťahovania a dobrého strečingu ti zaručí, že ho budeš vedieť a potom sa nám môžeš riadne pochváliť ako skvelo ho vieš. Sama viem čo to je a tá bolesť pri tom je neskutočne neznesiteľná teda aspoň pre mňa bola. :) Držím palce.
    https://m2betka.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  2. Moc děkuju. Wau to jsi dobrá a tvůj pritel je asi gymnasta, když zvládne i rozštěp. Jsem zvedavá jak to půjde a samozřejmě pak dám vedět. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jejda , to je ale dobrá "challenge"...jdu do toho s tebou :-) Nedávno jsem totiž zjistila, že i když mám docela sílu a kondici, tak bohužel nejsem moc ohebná a dost mě to teda dožralo (zjištění na hodině jógy :-)
    Ty už jsi skoro tam, držím palce, ať se ti to co nejdříve povede :-)

    www.kalamita-life.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super! Jsem moc ráda, že se přidáš. Já jsem na tom zas nevalně s kondicí a silou, po tom co jsem měsíc nemohla cvičit. Po tý době bylo první cvičení bylo dost hrozný :D.
      Taky ti držím palce a jsem zvědavá na tvoje pokroky :)
      A máš super blog :)

      Vymazat
  4. vau! toto vyzerá dobre. ja mám za cieľ tento rok naučiť sa robiť zhyby :) prvý krok, kúpiť hrazdu a aj ju namontovať, už mám za sebou a aj pár sérií nedokonalých skúšobných zhhybov... A toto vyzerá ako ďalšia super výzva!

    dazzlera.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj, tak to máme podobné cíle :). Shyby (respektive aspoň jeden) bych taky tento rok ráda udělala :D. A vůbec potřebuju posílit celou horní polovinu těla.

    OdpovědětVymazat
  6. Já taky chci udělat provaz a dotknout se dlaněmi země, tak na tom pracuju, videjka od Boho Beautiful sleduju, procvičuju, jsou super ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak Ti držím palce ať se to co nejdřív povede :).

      Vymazat