Relaxujte, meditujte - tip jak si vyčistit hlavu


Asi to taky znáte, období, kdy jste v jednom kole, a není čas na oddych. I když cítíte, že potřebujete vypnout, lehnout si a nic nedělat... tak vzápětí se na vás zase začnou valit myšlenky se všemi povinnostmi, které je potřeba dodělat.

Jenže relax je potřeba a když nemůžete vypnout na jeden den, nejděte si aspoň párkrát do týdne chvilku na meditaci. I kdyby to bylo jen pět minut, ten pocit potom je úžasný. Cítíte se odpočatí, svěží a připraveni na další každodenní radosti i strasti.



A jak začít s meditací? Ze začátku stačí opravdu pět až deset minut, protože je docela těžké na nic nemyslet a vnímat jen přítomnost.
Přistihla jsem se, že nejsnadnější je pro mě meditovat venku, když mám možnost koukat na přírodu, je teplo a svítí sluníčko, to vypnu "hlavu" skoro automaticky. Jenže to nejde vždycky a už vůbec ne teď v lednu, to bych byla dřív jak rampouch.

Doma je nejlepší najít si místo, kde vás nebude nikdo rušit (nebo jen minimálně), pohodlně se posadit, přehodit přes sebe deku (pokud je vám chladno), zavřít oči, uvolnit se a soustředění zaměřit třeba jen na dech. I tak se může stát, že je mysl neklidná a pořád vám podsouvá nějaké myšlenky... mně se to děje celkem často.
Tak jsem nedávno přišla na malý trik. Říkejte si slovíčko óm klidně nahlas nebo bez vydání jakékoliv hlásky. Zkuste, co vám více vyhovuje, jestli soustředění na dech, slovíčko óm nebo kombinace.

S postupem času a praxí, by mělo být snadnější vnímat přítomný okamžik a meditovat déle, klidně půl hodiny či hodinu.

Všichni si občas potřebujeme udělat chvilku pro sebe kdy vypneme, nezanedbávejte se 😉.

Meditujete? A jaké jsou vaše tipy?

Užívejte života
Petra

FitBlogies

Ahoj, jmenuji se Petra. Mám tak trochu jiný pohled na svět a snažím se i v těžkých situacích zachovat úsměv a optimismus. A co pro mě znamená být fit? Je to nejen cvičení, strava a péče o tělo celkově, ale i ta duševní stránka, kdy je člověk sám se sebou vyrovnaný. Pokud by vás cokoliv zajímalo napište mi na mail: hawlovapetra@seznam.cz

Žádné komentáře :

Okomentovat